Friday, September 19, 2008

Chai Elul @ Tzemach Tzedek - this time in Hebrew

רק הפעם הזאת אני כותב בעברית כל מי שלא יוכל לקרוא את זה סליחה מראש
הראש מסתובב מרוב משקה.
ואשתי תשאל : ככה נראה היום שאחרי ההתועדות הגדולה ??
ואני עונה . כן ולפחות אני יודע מה המצב שלי באלול . לפחות אני לא ממשיך לשקר לעצמי.
וכמה מילים על ההתועדות עצמה לפני שאני מנסה לחבר לכאן את התמונות:
-- עוד לא ראיתי דבר כזה
אם להתבטא בלשון העויילם בפריפריה : מסיבה (PARTY) כזאת לא נראתה במחוזותינו.
אני עומד משתהה פעם אחר פעם נוכח הקהל הכל כך מגוון שהרב דייטש מושך אליו בהתוועדויות.
חסידי אונגוור , פולין וירושלמים על מגוון לבושיהם השונים . ציונים מישבות ההסדר המקומיות ברובע , חיילים בחופשה ובמדים.
ליטאים
!!!
ספרדים מישבות ספרדיות מקומיות
אך! איזה אחדות! איזה מגוון.

חשבתי שראיתי הכל ואז התחילו לזרום קבוצות של "אינם שומרי תורה ומצוות" מכפר סבא ופתח תקווה.
ההיכל של צמח צדק היה מלא .
הקהל ישב בכל מקום אפשרי.
הרחבה בחוץ הייתה מלאה.
חדרים צדדיים של צמח צדק התמלאו גם הם בהתוועדויות קטנות . אישיות.

המלך בשדה ואנחנו מנסים להתכונן .
המלך בשדה והרב רוצה שנתחיל לשים לב לבוץ שעל הבגדים שלנו.
המלך בשדה והרב אומר לנו שלהיות תמים זה קריס שמע (קריאת שמע) בזמן.

חי אלול - החיות שבאלול. מה זה להיות חי ? מדענים עד היום לא יכולים להגדיר באופן ברור תא ביולוגי חי לעומת תא ביולוגי מת.
אבל כל ילד יודע שחי זה :חם - ווארמקייט. זז.
ודבר נוסף לחי יש יכולת התנגדות (למה שמים את המת בקבר? כי הוא לא יכול להתנגד חח)


מה אומר ומה אספר . מי שיצליח להגיע להתוועדויות של הרב דייטש ולא לצאת מהכלים יכול להיות בטוח בדבר אחד:
הוא יחווה חוויה שספק אם אפשר לחוות במקום אחר.
חוויה עם טעם של בעל שם טוב.

ואליבא דרב דייטש הסיבה שחבד היא מחד חכמה בינה דעת ומאידך שטות דקדושא זה העניין הפשוט והמופלא
שהבעל שם טוב ובעל התניא נולדו באותו היום.

ש



1 comment:

Anonymous said...

בחסידות מבואר שהאורות שהולכים להתלבש בכלים אינם פשוטים ובשליו מסויים הם מקבלים ציור מסויים כדי להתאים לכלים. הרב דייטש הינו הינו החב"ד בשביל פולנשרס, וכן, כבר אצלו יש את הציור הכלל-חסידי, לא רק בחיצוניות אלא בעיקר בתוכן הדברים שהו משמיע וכן בגישתו לנושאים בצורה חיצונית האופיינית לחסידות לפני האלטר רבי. אם זהו מש שאתה אוהב, יהי לך אשר לך.